Vi är en av huvudägarna i Coop och vår huvuduppgift är att göra Coop så bra som möjligt för våra drygt 775.000 medlemmar. Medlemskortet heter Coop MedMera.
Konsumentföreningen Stockholm, KfS, är en av huvudägarna i Coop. Vår viktigaste uppgift är därför att göra Coop så bra som möjligt för våra 775.000 medlemmar. Bra utifrån butiksupplevelse, sortiment, pris, erbjudanden och ett hälso- och hållbarhetsperspektiv. Som medlem får du även förmånliga erbjudanden och rabatter hos andra företag, liksom på kultur- och idrottsupplevelser. Medlemskapet och ditt Coop MedMera-kort är nyckeln till allt detta.
Alla aktuella erbjudanden
Vår uppgift är också att informera konsumenter och påverka samhället i riktning mot större hållbarhet och mer medveten konsumtion. Alltid med utgångspunkt från våra kooperativa värderingar där kärnan är medlemmarnas inflytande och övertygelsen om att saker blir bättre när vi gör dem tillsammans. Med utgångspunkt i detta driver vi olika konsumentrelaterade frågor som rör miljö, hälsa och konsumenträtt. I syfte att påverka har vi kontakt med företag, myndigheter och organisationer och vi sitter som konsumentrepresentant i olika nätverk och samverkansgrupper.
Våra fokusområden
Konsumentföreningen Stockholm (KfS) är en kooperativ ekonomisk förening som ska:
Publicerad: 2017-02-27