Har du någon övergripande konsumentfråga, en idé eller vill ta upp något som gäller Konsumentföreningen Stockholms verksamhet och vill att ärendet ska behandlas av föreningsstämman kan du skriva en motion.
Det finns olika sätt att påverka. Har du synpunkter som rör en specifik butik är det mer effektivt att kontakta butikschefen eller ägarrådet i den butiken direkt. Andra sätt är att kontakta Coop eller Konsumentföreningen Stockholm via brev, e-post eller telefon. Kontaktuppgifter hittar du här
Du måste vara personlig medlem för att motionera till föreningen. Skriv vad du vill utveckla eller ändra på av mer grundläggande natur och gör ett tydligt yrkande.
Observera att Konsumentföreningen Stockholms stämma inte kan besluta om frågor som rör butiksdrift och liknande frågor. Den kan däremot uttala sig för ett förslag och föreningen kan sedan genom sina påverkansmöjligheter på KF/Coop driva frågan vidare.
De här punkterna behöver finnas med när du skickar in motionen.
Motionerna ska vara föreningsstyrelsen tillhanda senast den 1 september för att kunna behandlas på föreningens höststämma. Du kan skicka via mejl eller brev.
info@kfstockholm.se
Konsumentföreningen Stockholm
Box 3259
103 65 Stockholm
Så snart motionstiden gått ut kommer du att få en bekräftelse via post. Alla motioner som kommit in senast den 1 september varje år trycks tillsammans med styrelsens förslag till beslut i ett motionshäfte. Motionshäftet distribueras till alla motionärer.
Motionärerna får senast under januari månad ett skriftligt besked om stämmans beslut med anledning av motionerna.
Publicerad: 2017-04-24